Om oss


Stephanie KönigStephanie@atriumutveckling.se +46(0)708 955 554
 

Stephanie König är utbildningskonsult, VD och grundare av Atrium utveckling och Sofy. Stephanie har drivit företag sedan 1994 och har en lång och bred erfarenhet av utbildning och organisationsutveckling. Stephanie är utbildad marknadsekonom, certifierad i axiologi och DISK samt diplomerad styrelseledamot. Stephanie har utbildat tusentals människor som arbetar med service, försäljning och ledarskap.


Maria@atriumutveckling.se +46(0)708 23 42 43

Maria Kindel är föreläsare samt coach inom personlig utveckling/karriär och motivation sedan 2004. Många hundra personer har fått hjälp att utvecklas i sitt personliga liv och yrkesliv. Maria har hållit många seminarier och föreläsningar om personlig utveckling och motivation. Maria är certifierad livscoach enligt ICF. Det är inte bara som coach Maria har gedigen erfarenhet, hon har även arbetat med marknadskommunikation och försäljning i många olika uppdrag och branscher.


info@atriumutveckling.se +46(0)73 079 6897

Tina Pettersson har arbetat många år på Posten i kundnära verksamheter och med förändrings och kulturfrågor i ledande roller. Hon har drivit utvecklingsprogram för chefer, säljare och kundservicemedarbetare. Tina är certifierad Extended DISC tränare och utbildad styrelseledamot. Hon är en uppskattad föreläsare som brinner för att inspirera och utveckla människor.

 

Toby@atriumutveckling.se +46(0)72 739 1268

Toby Linde är systemutvecklare sedan 1993.
.NET, SQL, SEO (Search Engine Optimization) är några favoritämnen.
Han bygger också webbsidor som Atriumutveckling.se i WordPress och liknande verktyg. På senare år har det också blivit video- och foto-projekt, bl.a. i samarbete med Martin Ekwall, fotograf i Stockholm.

 

 

Här är några kunder som vi har arbetat med:

Hjärt lungfonden, Teleopti, Svenska kyrkan, Nyman&Schultz/American Express, GB Glace, TV4-gruppen, Agria Djurförsäkring, Auriga, Lystra, Autodesk, Skanska IT Solutions, Försäkringskassan, Afa försäkring.

Questback

Questback är leverantör av digitala tjänster för insamling och analys av insikt och feedback. De anlitade Stephanie König som gästföreläsare på frukostseminariet ”Arbeta strategiskt med kundservice”.

”Vi är väldigt nöjda och har fått mycket positiv feedback efter föreläsningen från våra kunder. Det var enkelt och smidigt att samarbeta med Stephanie, hon var lyhörd för våra behov och anpassade sig efter målgruppen. Vi ser gärna fler samarbeten i framtiden.”

/Sara Ek, communications manager Questback

Posten

Posten anlitade oss under ett antal år under mitten av 90-talet och början av 2000 talet. När deras kundtjänst var i ett uppbyggnadsskede utbildade vi deras kundtjänstmedarbetare i försäljning. På den tiden hade Posten en egen telemarketingverksamhet som vi då var med om att starta upp och utbilda. Samtidigt var vi inblandade i att utbilda deras operativa chefer. Vi tar det som en enorm eloge att vi haft ett samarbete som pågick i över 10 år och så här tycker en av de som var med under alla år:

”Jag hade förmånen att gå min första coachutbildning tillsammans med Stephanie König 1996 och jag har stor användning av mina kunskaper. När jag något år senare i min roll som utbildningsansvarig och ansvarig för Contact Centers coachutbildningar anlitade vi Stephanie för delar av chefernas utbildning/utveckling”.

Tina Pettersson, Posten

Försäljning Dinel AB

Under ett par års tid utbildade vi kundservicemedarbetare i service, innesäljare i försäljning samt gruppchefer i ledarskap och i samlyssning och feedback. Så här tycker en deltagare:

”Den utbildningen vi gick med dig var den bästa jag har varit med om. Den var väldigt krävande, men så lärorik. Använder den i arbetet så gott som dagligen. Och som sagt den var krävande, men det gav resultat. Jag har gått många kurser / utbildningar genom åren – och det finns en som sticker ut och det är Aktivt ledarskap som är i särklass och har levererat det bästa resultat.”

Oluf Skoogh, GruppChef Försäljning DinEl AB

Humana assistans

Vi genomförde en djupgående analys av arbetssituationen för yrkeskategorin Kundansvariga inom Humana. Syftet med analysen var i första hand att hitta svar på och verktyg för att minska upplevd arbetsbelastning för Kundansvariga, och därmed öka effektivitet och trivsel för denna grupp. På en övergripande nivå var syftet att påbörja en genomgripande förändring som för Humana närmare målet att bli bäst på service inom sin bransch.

Sagt om vår insats:

”Stephanie och Helena blev snabbt insatta i vår verksamhet. Mycket tack vare deras stora engagemang för att vilja läsa in sig på all typ av bakgrundsinformation som vi har tillgång till. T ex årliga medarbetarundersökningar och kundundersökningar samt djupintervjuer med vissa utvalda medarbetare. slutsatserna i deras analys av vår situation mynnade ut i många konkreta förslag, både stora som små, på förändringar som vi har kunnat arbeta vidare med. Flera av förslagen har redan implementerats och börjat ge positiva resultat. Jag rekommenderar Stephanie och Helena till andra bolag i en liknande situation som vi stod inför.”

Patrik Ahlvin, Driftchef & Vice VD